Bu Blogda Ara

17 Kasım 2013 Pazar

Reklamlar

Reklamlar küçüklüğümden itibaren ilgi duyarak takip ettiğim ama gunumuzde çürümeye başlamış bir sektör .Artık reklamları izlerken bir reklamda ne kadar zevk alıyorsam diğer reklamda o kadar iğreniyorum neden mi ?Reklamlarda amaç ve sonuç ilişkisini iyi irdelemek gerekir amaca uygun olmayan bir reklam üreticiye iyi bir sonuç çıkarmaz şöyle bir örnek vermek gerekirse son. Zamanlarda tv de oynayan seramiksan reklamı marka bilinirliği için güzel bir reklam ama yapmak istedikleri son çıkardıkları urunlerı tanıtmaksa çok kotu reklamı izleyenler ürünlerden çok kadınlara ve turkiyede kaç ailede olabileceğini anlamadığım bir ev büyüklüğündeki banyo tasarımına reklamı hazırlayan ve kabul eden ekibin en büyük hatası amaç ve hedeflenen sonuca odaklanmadan görselliğe odaklanmış olmasıdır bizim Türk şirketlerinin en büyük hatasıda bu şirketin amacına uygun farklı farklı görselleri hazırlayıp. Hedef kitleye yakın bir anket grubuna uygulama dan sadece şirket yönetimi ile karar. Vermişler bunun yerine benim söylediğim gibi bir yol izleselerdi daha farklı bir sonuç alınabilirdi .Bana reklam başarılı bilinirlik ve marka değeri arttı diyebilirler fakat sokakta gezen 100 kişiyi toplasam reklamı izledinizmi desem 90 izledim. Der ama reklamla ilgili tek hatırlayacak ları kadınlar,seramiksan ve bir banyom slagonu dur.Bunun gibi örnekler çoğalabilir lütfen artık büyüyen bir dünyada bizde büyümek istiyorsak reklam hazırlatırken belirli bir hedef sevelim hedef kitleye reklamı enjekte ederken hedefkitle dışındakiler içinse marka bilinirliliğini arttıralım arttıralımki yarının bizim karşımıza getireceği fırsatları kaçırmayalum